AFYONKARAHİSAR İLİ
ÇEVRE HİZMETLERİ BİRLİĞİ TÜZÜĞÜ
Birliğin adı:
Madde 1 - Birliğin adı
Afyonkarahisar İli Çevre Hizmetleri Birliği'dir. Birliğin kısa adı AFÇEBİR’dir.
Birliğin merkezi:
Madde 2 - Birliğin Merkezi
Afyonkarahisar'dır.
Birliğin çalışma alanı ve süresi:
Madde 3 - Birliğin hizmet ve
çalışma alanı Birliğe üye olan Mahalli İdarelerinin (belediyeler ve il özel
idare) yetki alanlarıyla sınırlı olup, çalışma süresi sınırsızdır. Birliğe üye
olan Mahalli İdareler Ek 1’deki tabloda verilmiştir.
Birliğin kurucuları:
Madde 4 - Afyonkarahisar İl Özel
İdaresi, Afyonkarahisar Belediyesi, Bolvadin, Bayat, Çobanlar, Çay, Hocalar,
İhsaniye, Sandıklı, İsçehisar, Sinanpaşa, Emirdağ ve Şuhut İlçesi Belediyeleri
ile Anıtkaya, Beyyazı, Büyükkalecik, Çayırbağ, Çıkrık, Değirmenayvalı, Erkmen,
Fethibey, Gebeceler, Susuz, Sülümenli,
Sülün, Dişli, Kemerkaya, Özburun, Akkonak, Deresinek, Eber, İnli, Karacaören,
Karamık, Koçbeyli, Pazarağaç, Kocaöz, Çiçektepe, Doğanlı, Kınık, Ahurhisar
(Yeşilhisar), Bozhöyük, Döğer, Gazlıgölakören, Karacaahmet, Yaylabağı,
Alanyurt, Seydiler, Akharım, Ballık, Başağaç, Karadirek, Kızık, Örenkaya,
Sorkun, Yavaşlar, Ahmetpaşa, Düzağaç, Güney, Küçükhüyük, Nuh, Tınaztepe, Tokuşlar, Atlıhisar, Balçıkhisar,
Karaadilli, Karacaören, Kayabelen, Kusura, Gömü, Gazlıgöl Belde Belediyeleri
Birliğin kurucularıdır.
Birliğin amacı ve üyelerce birliğe devredilen görev ve hizmetler:
Madde 5 - Birliğin amacı;
Afyonkarahisar Çevre Hizmetleri Birliğine üye olan yerel yönetimlerin sınırları
içinde yaşayan bireylerin ortak varlığı olan çevrenin korunması,
iyileştirilmesi; kırsal ve kentsel alanda arazinin ve doğal kaynakların en
uygun şekilde kullanılması ve korunması; su, toprak ve hava kirlenmesinin
önlenmesi, bu çerçevede çevre ve çevre sağlığı, temizlik ve katı atıklarla
ilgili gerekli önlemleri Birlik Meclisinin verdiği karar ve yetkiler
doğrultusunda sağlamaktır.
Birlik, amacını gerçekleştirmek
için her türlü araştırma, etüt, proje ve tesisi yapmak ve işletme, hizmet için
gerekli olacak taşınır ve taşınmaz malları edinmek, teknik ve idari personel
istihdam etmekle yetkili ve görevlidir.
Birlik Belediye Kanunun ve İl
Özel İdaresi Kanunu ile bu yerel yönetimlere verilen çevre ve çevre sağlığı,
temizlik, sıvı ve katı atıklarla ilgili hizmetleri yapar ve yaptırır.
Birliğin organları:
Madde 6 - Birliğin organları
şunlardır.
1- Birlik Meclisi
2- Birlik Encümeni
3- Birlik Başkanı
BİRLİK MECLİSİ'NİN KURULUŞU GÖREV VE YETKİLERİ
Birlik meclisinin kuruluşu:
Madde 7 - Birlik Meclisi,
birliğin karar organıdır. Birlik Meclisi Afyonkarahisar İl Genel Meclisinin ve
Afyonkarahisar Belediye meclisinin kendi üyeleri arasından seçeceği üçer üye
ile diğer birlik üyesi Belediyelerin meclislerinin kendi üyeleri arasından
seçecekleri birer üyeden oluşur. Asıl üye sayısı kadar da yedek üye seçilir.
Birliğin üyesi olan İl Özel
İdaresi için Vali, belediyeler içinde belediye başkanları birlik meclisinin
doğal üyesidir. Meclis, üye tam sayısına doğal üyelerde dahildir. Vali ve
belediye başkanı birlik meclisinde kendisini temsil etmek üzere meclis
üyelerinden birine yetki verebilir. Birlik Meclisinin seçilmiş üyelerinin görev
süresi, mahalli idare seçimleri ile sona erer. Meclisin seçimle gelen
üyeliklerinin boşalması durumunda yerine yedekleri getirilir. Belediye
Başkanlığı, il genel meclisi ve belediye meclis üyeliklerini kaybedenler,
birlik meclis üyeliğini de kaybetmiş olurlar. İl Özel İdaresi, belediye
idarelerindeki görevleri sona erenlerin birlik meclisi üyeliği sona erer. Birlik
meclisi üyeliği, üyeliğin düşmesini gerektiren bir sebeple sona erenler, bir
sonraki dönemde birlik meclisi üyeliğine seçilemezler.
Mahalli idare birimlerinin mecliste temsil edilmeleri:
Madde 8 - Birlik meclisine üye
mahalli idarelerden İl Genel Meclisinin ve Afyonkarahisar Belediye Meclislerinin
kendi üyeleri arasından seçeceği 3' er üye ile diğer birlik üyesi belediyelerin
Meclislerinin kendi üyeleri arasından seçecekleri 1’er üye ile temsil edilir.
Meclisin görev ve yetkileri:
Madde 9 - Birlik meclisinin görev
ve yetkileri şunlardır:
a) Yatırım planı ve çalışma
programını görüşmek ve kabul etmek.
b) Bütçe ve kesin hesabı kabul
etmek, bütçede kurumsal kodlama yapılan birimler ile fonksiyonel
sınıflandırmanın birinci düzeyleri arasında aktarma yapmak.
c) Borçlanmaya karar vermek.
d) Taşınmaz mal alımına,
satımına, kiralanmasına ve takasına karar vermek.
e) Birlik tarafından yürütülecek
hizmetler için uygulanacak ücret tarifesini belirlemek.
f) Şartlı bağışları kabul etmek.
g) Dava konusu olar ve miktarı
iki bin Yeni Türk Lirasından on bin Yeni Türk Lirasına kadar birlik
alacaklarının sulhen halline karar vermek.
h) Birlik yatırımlarının
yap-işlet veya yap-işlet-devret modeli ile yapılmasına karar vermek.
i) Birlik başkanlık divanını,
birlik encümen üyelerini ve meclis ihtisas komisyonu üyelerini seçmek.
j) Birlik teşkilatına ait
birimlerin kurulmasına karar vermek.
k) Birlik tüzüğünde öngörülmesi
halinde tüzük değişikliğini kabul etmek.
l) Birlik tarafından çıkarılacak
yönetmelikleri kabul etmek.
m) Birlik başkanıyla birlik
encümeni arasındaki anlaşmazlıkları karara bağlamak.
Meclis başkanlık divanı:
Madde 10 - Birlik meclisi, birliğin kuruluşundan ve
mahallî idare genel seçim sonuçlarının Yüksek Seçim Kurulunca ilânından
itibaren otuz gün içinde birlik merkezinin bulunduğu mahallin mülkî idare amiri
tarafından birlik merkezinde toplantıya davet edilir. Meclis, en yaşlı üyenin
başkanlığında toplanarak ilk iki yıl için görev yapmak üzere, üyeleri arasından
ve gizli oyla birlik başkanını, meclis birinci ve ikinci başkan vekili ile kâtip
üyeleri (iki asıl, iki yedek) seçer. İlk iki yıldan sonra seçilecek başkanlık
divanı üyeleri yapılacak ilk mahallî idareler seçimine kadar görev yapar.
Herhangi bir nedenle başkanlık
divanında boşalma olması durumunda kalan süreyi tamamlamak üzere yeni üye
seçilir. Meclis başkanlık divanı seçimi üç gün içinde tamamlanır.
Birlik Meclisine birlik başkanı,
bulunmaması durumunda birinci başkan vekili, onunda bulunmaması durumunda 2.
başkan vekili başkanlık eder. Ancak yıllık faaliyet raporunun görüşüldüğü meclis
toplantısı meclis başkan vekilinin başkanlığında yapılır.
Meclis başkanı, meclis
çalışmalarında düzeni sağlamakla yükümlüdür.
Üye Mahalli İdarelerden herhangi
birinin birlik meclisindeki asıl üyeliklerinde boşalma olursa, birlik başkanı o
mahalli idarenin yedek üyelerini göreve çağırır. Çağrılacak yedek üye kalmadığı
takdirde üye mahalli idarelerin meclisleri; ilk toplantılarında yeniden yedek
üye seçimi yapar. Birlik meclisinin fesh edilmesi durumunda yeniden asıl ve
yedek üye seçimi yapılır. Bu üyeler kalan süreyi tamamlar.
Meclis toplantı ve karar nisabı:
Madde 11 - Birlik meclisi her yıl
Mayıs ve Kasım aylarında olağan olarak birlik merkezinde toplanır. Meclis, üye
tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve katılanların çoğunluğu ile karar
alır. Karar yeter sayısı meclis üye tam sayısının dörtte birinden az olamaz. Birlik
başkanı, üye mahallî idare meclislerinden birinin talebi, birlik meclisi
üyelerinin üçte birinin gerekçeli teklifi veya acil durumlarda kendisinin lüzum
görmesi üzerine birlik meclisini olağanüstü toplantıya çağırır. Olağanüstü
toplantı çağrısı ve gündem en az üç gün önceden meclis üyelerine yazılı olarak
duyurulur ve ayrıca ilân edilir. Gerekli nisap sağlanamazsa başkan tarafından
toplantı üç gün sonraya ertelenir. İkinci toplantı üye sayısının dörtte
birinden az olmayan üye ile açılır ve kararlar katılanların salt çoğunluğuyla
alınır. Ancak bu nisap meclis üye tam sayısının dörtte birinden az olamaz.
Olağanüstü toplantılarda çağrıyı gerektiren konuların dışında bir iş görüşülemez.
Birlik meclisinin toplantıları,
kararları, çalışma esas ve usûlleri, bilgi edinme ve denetim yolları, feshi,
meclis üyeliğinin sona ermesi, ihtisas komisyonu üyelerinin seçimi ile meclis
üyelerinin yükümlülükleri hakkında 5355 sayılı Kanunda hüküm bulunmayan
durumlarda, Belediye Kanunu’nun belediye meclislerine ilişkin hükümleri
uygulanır.
Birlik meclisinin kararlarının kesinleşmesi:
Madde 12 - Birlik meclisince
alınan kararlar birlik başkanına gönderilir. Birlik başkanı hukuka aykırı
gördüğü meclis kararlarını meclise geri gönderir. Meclis kararında ısrar ederse
veya 5 gün içerisinde başkan kararı mülki idare amirine gönderir yada bu süre
zarfında herhangi bir işlem yapmaz ise kararlar kesinleşir.
Tüzük değişikliğine ilişkin
kararlar Afyonkarahisar Valiliğinin onayı ile kesinleşir ve yürürlüğe girer.
Birlik meclis kararlarının yürürlüğe girmesi:
Madde 13 - Kesinleşen meclis
kararları Afyonkarahisar Valisine göndermekle yürürlüğe girer.
İhtisas komisyonları:
Madde 14 - Birlik Meclisi her
dönem başı toplantısında Plan ve Bütçe Komisyonunu kurar ve sayısı beşi geçmemek
üzere komisyon üyelerini seçer. Birlik meclisi, dönem başı toplantısında veya
diğer toplantılarında birliğin faaliyet konularında diğer ihtisas komisyonları
kurabilir ve sayısı beşi geçmemek üzere bu komisyonlara üye seçebilir.
BİRLİK ENCÜMENİNİN KURULUŞ GÖREV VE YETKİLERİ
Birlik encümeninin oluşumu:
Madde 15 - Birlik encümeni,
birlik başkanı ve meclisin kendi üyeleri arasında bir yıl için seçeceği (7)
üyeden oluşur. Encümen seçimleri dönem başı toplantısında ve gizli oyla
yapılır. Görev süresi dolan kişiler yeniden seçilir. Encümen üyelerinin farklı
mahalli idarelerin üyelerinden teşekkül eder.
Birlik başkanı encümenin de
başkanıdır. Başkanın bulunmadığı hallerde bu görev başkanın görevlendirmesi
durumunda birlik müdürü (genel sekreter) veya görevlendireceği encümen üyelerinin
birisi tarafından yürütülür.
Herhangi bir sebeple yıl içinde
seçilen birlik encümeni, dönem başına kadar görev yapar. Birlik Meclisi Üyeliği
sona erenlerin birlik encümen üyeliği de sona erer.
Birlik Meclisinin feshi durumunda
yeni birlik oluşuncaya kadar birlik meclisi ve birlik encümenine ait görevler
Afyonkarahisar Valisi tarafından Kamu görevlileri arasından biri başkan olmak
üzere görevlendirilecek beş kişilik bir heyet tarafından yürütülür.
Encümenin görev ve yetkileri:
Madde 16 - Birlik encümeninin
görev ve yetkileri şunlardır:
a) Yatırım planı ve çalışma
programı ile bütçe ve kesin hesabı inceleyip birlik meclisine görüş bildirmek.
b) Kamulaştırma işlemlerinin
gerektirdiği kamu yararı kararını almak.
c) Öngörülmeyen giderler
ödeneğinin harcama yerlerini belirlemek.
d) Bütçede fonksiyonel
sınıflandırmanın ikinci düzeyleri arasında aktarına yapmak.
e) Kanunlarda öngörülen cezaları
vermek.
f) İki bin Yeni Türk Lirasına
kadar olan davaların sulhen halline karar vermek.
g) Taşınmaz mal alımına,
satımına, kiralanmasına ve takasına ilişkin meclis kararlarını uygulamak.
Birlik encümeni toplantı ve karar nisabı:
Madde 17 - Birlik encümeni, ayda
bir defa üye tam sayısının salt çoğunluğu ile önceden belirlenen yer, gün ve
saatte toplanır ve katılanların çoğunluğu ile karar alır. Eşitlik halinde
başkanın olduğu taraf çoğunluğu sağlamış sayılır. Başkan, acil durumlarda
encümeni toplantıya çağırabilir.
Encümenin gündemi başkan
tarafından hazırlanır. Başkan tarafından havale edilmeyen konular görüşülemez.
Encümen üyeleri başkanın uygun görüşü ile gündem maddesi teklif edebilir.
Encümene havale edilen konular
bir ay içinde görüşülerek karara bağlanır.
Birlik Meclisi ile Birlik
Encümeninin başkan ve üyelerine meclis ve encümen toplantılarına katıldıkları hergün
için ( 1500 ) gösterge rakamının Devlet Memurları için belirlenen aylık katsayı
ile çarpımı sonucu bulunacak tutarı geçmemek üzere, Birlik Meclisi tarafından
belirlenecek miktarda huzur hakkı ödenebilir. Ancak, huzur hakkı ödenecek gün
sayısı, bir yıl içinde 24 günü geçemez.
BİRLİK BAŞKANININ GÖREV VE YETKİLERİ
Birlik Başkanı:
Madde 18 - Birlik meclisi,
birliğin kuruluşundan veya mahalli idareler genel seçim sonuçlarının ilanından
itibaren ilk toplantısında diğer başkanlık divanı üyeleri ile birlikte iki yıl
için birlik başkanını seçer. İki yılın sonunda diğer başkanlık divanı üyeleri
gibi birlik başkanını da ilk genel seçimlere kadar görev yapmak üzere tüzüğün
10’uncu maddesindeki usullere göre seçer.
Birlik başkanının görev ve yetkileri :
Madde 19 - Birlik başkanı, birlik idaresinin başı ve tüzel kişiliğinin temsilcisidir.
Birlik başkanının görev ve yetkileri şunlardır:
a) Birliği
yönetmek ve birliğin hak ve menfaatlerini korumak.
b)
Yatırım planı ve çalışma programı ile bütçeyi ve kesin hesabı hazırlamak,
uygulamak, izlemek, değerlendirmek ve bunlarla ilgili olarak hazırlayacağı
yıllık faaliyet raporunu meclise sunmak.
c)
Birliği temsil etmek veya vekil tayin etmek.
d)
Birlik meclisine ve birlik encümenine başkanlık etmek.
e)
Birliğin taşınır ve taşınmaz mallarını idare etmek.
f)
Birliğin gelir ve alacaklarını takip ve tahsil etmek.
g)
Yetkili organların kararını almak şartıyla sözleşme yapmak.
h)
Birlik Meclisi ve birlik encümeni kararlarını uygulamak.
i)
Birlik Meclisi ve birlik encümeninin yetkisi dışında kalan diğer ödenek
aktarmalarını yapmak.
j)
Birlik personelini atamak.
k)
Birliği denetlemek.
l)
Şartsız bağışları kabul etmek.
m)
Kanunlarla birliğe verilen ve birlik meclisi veya birlik encümeni kararını
gerektirmeyen görevleri yapmak ve yetkileri kullanmak.
n)
Temsil, ağırlama, tanıtım ve tören giderleri için ayrılan ödeneği kullanmak.
o)
Birliğin çalışmasıyla ilgili yönerge veya talimat hazırlamak/hazırlatmak.
Birlik başkanlığının sona ermesi
ile ilgili olarak Belediye Kanunu’nun belediye başkanlığının göreve devamsızlık
dışındaki sebeplerle sona ermesine ilişkin hükümleri uygulanır.
BİRLİK TEŞKİLATI VE GÖREVLİLERİ
Teşkilat:
Madde 20 - Norm kadroya uygun
olarak birlik teşkilâtı birlik başkanı, birlik müdürü, yazı işleri, malî işler
birimleriyle birliğin faaliyet alanına göre kurulacak teknik işler biriminden
oluşur. Birlik teşkilat şeması Ek 2’de yer
almaktadır. Birlik teşkilatların görevleri hazırlanan yönetmelik, yönerge veya
talimatlarda ayrıntıları belirtilecektir.
Birlik personeli:
Madde 21 - Birlik müdürünü (genel
sekreter), birim amirlerini ve diğer personeli birlik başkanı atar. Ancak
birlik müdürü (genel sekreter) ve birim amirlerinin atamalı hakkında meclise
bilgi verir. Birlik Belediye Kanununun
belediye personeli ile ilgili düzenlemelerine, birlik personelinin atama,
yükselme haklar, ödevler, kadro, unvan, sicil, ceza, ödül ve diğer personel
işlemlerinde 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve ilgili yönetmelikleri,
Bakanlar Kurulunca Belirlenen Norm Kadro Esas ve Usullerine, Kamu Görevlerine
İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Yönetmelik ve Kamu Kurum
ve Kuruluşlarının Daimi Kadrolarına İlk Defa İşçi Olarak Atanacaklar Hakkında
Sınav Yönetmeliği hükümlerine tabidir.
Birlik Müdürünün görevleri:
Madde 22 - Birlik Müdürü Birliğe
ait hizmetlerin başkan adına onun direktifi ve sorumluluğu altında
yürütülmesini sağlar. Birlik Başkanı hangi işleri Birlik Müdürüne (Genel
Sekreterine) devrettiğini bir yönerge ile belirler.
MALİ HÜKÜMLER
Birliğin gelirleri:
Madde 23- Birliğin gelirleri
şunlardır:
a) Birlik üyelerinin, birliğin
kuruluş ve faaliyet giderlerine katılma payları.
b) Birlik Meclisi tarafından
belirlenecek tarifelere göre tahsil edilecek hizmet karşılığı ücretler.
c) Diğer kamu kurum ve kuruluşlarından
aktarılacak ödenekler.
d) Taşınır ve taşınmaz malların
kira, satış ve başka suretle değerlendirilmesinden elde edilecek gelirler.
e) Kira ve faiz gelirleri.
f) Bağışlar.
g) İşletme ve teşebbüs gelirleri.
h) Diğer gelirler.
Birliğin giderleri:
Madde 24 - Birliğin giderleri
şunlardır:
a) Birlik hizmetlerinin yürütülmesi
için yapılacak giderler.
b) Birliğin personeline ve
seçilmiş organlarının üyelerine ödenen maaş, ücret, ödenek, huzur hakkı,
yolluk, hizmete ilişkin eğitim harcamaları ile diğer giderler.
c) Hizmet karşılığı alınacak
ücretler ve diğer gelirlerin takip ve tahsili için yapılacak giderler.
d) Birliğin hizmet binalarının,
tesislerinin, araç ve gereçlerinin temini, yapımı, bakımı ve onarımı için
yapılan giderler.
e) Faiz, borçlanmaya ilişkin
diğer ücretler ile sigorta giderleri.
f) Dava takip ve icra giderleri.
g) Avukatlık, danışmanlık ve
denetim ücretleri.
h) Kamu ve özel sektör kuruluşlarıyla
yapılan ortak hizmetler ve diğer proje giderleri.
i) Temsil, tören ve ağırlama
giderleri.
k) Birliğin görev yetki ve
faaliyetleri kapsamında yapılan her türlü giderleri.
Üyelerin birliğin (kuruluş) faaliyet giderlerine katılım payları:
Madde 25 - Üye Mahalli İdareler
her yıl bütçelerindeki kesinleşmiş gelirlerinin binde üçünü (0,003) 2013
yılından itibaren Birlik faaliyet giderlerine katılım payı olarak Birliğe
öderler. Binde üçlük faaliyet giderleri katılım payına ilave olarak Birlik yeni
lot veya önemli bir yatırım yaptığında Birlik bütçesi yetersizliği sebebiyle
yatırım maliyeti Birliğe üye Mahalli İdarelerin yatırım yapıldığı yıldan önceki
yıldaki nüfuslarına göre Birlik Encümeninin tespit ettiği oranda tahakkuk
ettirilir.
Birlik bütçesi :
Madde 26 - Birlik bütçesi, bir
mali yıl ve izleyen iki yıl içindeki gelir ve gider tahminleri ile bunların
uygulanmasına ilişkin esas ve usulleri gösteren bir meclis kararıdır.
Bütçeye ayrıntılı olarak harcama
programları ve finansman programları eklenir. Bütçe yılı devlet mali yılı ile
aynıdır. Bütçe dışı harcama yapılamaz.
Birlik başkanı ve harcama
yetkilisi olarak yetki verdiği birlik müdürü (genel sekreter), bütçe
ödeneklerinin verimli, tutumlu ve yerinde harcanmasından sorumludur.
Birlik meclisi, birlik bütçesini
Kasım ayı olağan toplantısında görüşerek kabul eder.
Bütçe, ekonomik sınıflandırmanın
dördüncü düzeyine göre hazırlanır ve mecliste ikinci düzeye kadar görüşülerek
kabul edilir.
Birlik bütçesinin kesinleşmesi ve yürürlüğe girmesi:
Madde 27 - Birlik bütçesi, birlik
meclisinin diğer kararları gibi tüzüğün 12 ve 13 üncü maddesindeki usullere
göre kesinleşir ve yürürlüğe girer.
Üst yönetici:
Madde 28 - Birliğin üst
yöneticisi birlik başkanıdır.
Harcama yetkilisi:
Madde 29 - Birliğin harcama
yetkilisi birlik başkanıdır. Başkan bu yetkisini Vali Yardımcısı veya birlik
müdürüne (genel sekreter) yazılı olarak ve kapsamını belirtmek şartı ile
devredebilir.
Yatırım Planı ve Çalışma Programı:
Madde 30 - Birlik meclisi
bütçeden önce yatırım planı ve çalışma programını görüşerek kabul eder. Bütçeler,
yatırım planı ve çalışma programına uyumlu olarak hazırlanmak zorundadırlar.
Birliğin alım, satım, ihale ve hesap işleri:
Madde 31 - Birlik, 2886 sayılı
Devlet İhale Kanunu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 Sayılı Kamu İhale
Sözleşmeleri Kanunu ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu
Belediye Bütçe ve Muhasebe Usulü Tüzüğü ve bu tüzüğe dayanılarak çıkarılan
yönetmeliklere, Birlik harcama Belgeleri Yönetmeliği hükümlerine tabidir.
Birlik, gerektiğinde çevre belediyelerle ve diğer kamu kurum ve kuruluşları ve
gönüllü kuruluşlarla imzalayacağı protokol çerçevesinde işbirliği yapabilir.
Hesap İşleri Birimi Yetkilisinin Görevleri:
Madde 32 - Hesap işleri birimi
yetkilisinin görevleri şunlardır:
- Birliğin bütçesini hazırlamak,
- Birliğin gelir ve gider bütçeleri ile ilgili defter
kayıtlarını tutmak ve hesap işlerini yapmak,
- Birlik bütçesine konulan gelirleri tahsil etmek
veya ettirmek,
- Birlik gider bütçesindeki ödeneklere ait giderlerin
ödenmesini sağlamak,
- Mutemetlere verilen avans ve adlarına açılan
kredilerle ilgili gider belgelerini incelemek ve mahsup etmek, kalan avans
kredi varsa araştırmak ve mahsubunu sağlamak,
- Bütçe kesin hesaplarını hazırlamak ve yetkili
kuruların onayına sunmak,
- Kanun ve diğer mevzuatla belediye Hesap işleri
birimi ve muhasebe yetkilisine verilen diğer görevleri yapmak.
Birliğin tutacağı defterler:
Madde 33 - Birlikte, meclis ve
encümen karar defteri ile gelen ve giden evrak kayıt defteri ve üye kayıt defteri
ile tüzüğün 32’nci maddesinde öngörülen düzenlemeye göre tutulması gereken
kayıt ve hesaplar tutulur. Kayıt ve hesaplar bilgisayarla tutulabilir.
Birliğin gelirleri, bir alındı
ile tahsil edilir ve paraları bankada muhafaza edilir.
Birliğin giderleri, "Birlik
Harcama Belgeleri Yönetmeliği"nde belirtilen evrak ile yapılır.
Üye Mahalli idarelerin ve vatandaşların Birlik Hizmetlerinden
faydalanma usulleri:
Madde 34 - Birlik Hizmetlerinin
yerine getirilmesinde öncelik sırası birliğin mali durumu, hizmetin ivediliği,
özellik arz etmesi ve verildiği yerin gelişmişlik düzeyi dikkate alınarak
hizmetler vatandaşlara en yakın yerlerde ve en uygun yöntemlerle yapılır.
Birliğin Üyelerinin Sorumluluğu:
Madde 35 - Birlik adına yapılan
her türlü sözleşme ve taahhütlerden birlik tüzel kişiliği sorumludur. Birliğin
mal varlığı ile sınırlı olan bu sorumluluk hiçbir şekilde üye Mahalli
İdarelerin tüzel kişiliğini bağlamaz.
Birliğe karşı mali
yükümlülüklerini yerine getirmeyen üye mahalli idarelerin ödemeleri gerekli
miktar, birliğin başvurusu üzerine bu idarelere genel bütçe vergi gelirleri
tahsilatı toplamı üzerinden ayrılan paydan, bu payların dağıtımını yapan
kuruluş tarafından kesilerek alacaklı birliğe ödenir.
Yönetmelik yapılması:
Madde 36 - Bu tüzüğün
uygulanmasına ilişkin esas ve usuller yönetmelikle düzenlenir. Yönetmelik,
birlik meclisi tarafından kabul edilir ve Tüzüğün 12 ve 13 'üncü maddesindeki
esas ve usullere göre kesinleşir ve yürürlüğe girer.
Birliğe katılma:
Madde 37- Birliğin kuruluşundan
sonra birliğe katılmak isteyen mahalli idare birimleri kendi meclislerinde
alınacakları katılma kararının, birlik meclisince kabulü ve Afyonkarahisar
Valisinin onayı ile katılım gerçekleşmiş olur.
Birlikten ayrılma:
Madde 38 - Üye Mahalli İdare
Birimlerinden herhangi birisi bu tüzük ile tespit ve tayin edilen
yükümlülüklerini yerine getirmediği takdirde, Birlik Meclisinin kararı ile
birlikten çıkarılırlar.
Bu takdirde ayrılan üyenin
birlikteki hak ve alacakları ayrılış tarihinden itibaren bir yıl süre ile bloke
edilir ve birlik meclisinin kararına göre işlem yapılır.
Tüzük Değişikliği:
Madde 39 - Birlik tüzüğü, birlik
meclisi üye tam sayısının üçte iki çoğunluğunun kararı ve Valinin onayı ile
gerçekleşir
Birliğin tasfiyesi:
Madde 40 - Birlik meclisi üye tam
sayısının üçte iki çoğunluğunun alacağı kararla feshedilebilir.
Birliğin tavsiyesinin, mülki
idare amirince belirlenen üç kamu görevlisince yürütülür. Tasfiye işlemleri en
geç 1 yıl içinde sonuçlandırılır. Birliğin mal varlığı, birlik meclisince
alınacak kararlar doğrultusunda ve üye birimlerinin birlik mal varlığına
katılma oranlarına göre, katılma oranları belli değil ise mahalli idare
birimlerinin nüfusları oranında dağıtılır.
Tüzükte Yer Almayan Hükümler:
Madde 41 - Tüzükte yer almayan
hususlarda, hizmetin yürütülmesiyle ilgili 5355 Sayılı Mahalli İdare Birlikleri
Kanunu'nun hükümleri öncelikli olmak üzere Birlik Tüzüğü ile birliğe devredilen
hizmetlerle sınırlı olmak üzere Belediye Kanunu hükümleri uygulanır.
Birlik tüzüğündeki değişiklikler
Birlik Meclisi kararı ile yapılır.
Yürütme:
Madde 42 - Bu tüzük hükümleri
Birlik Başkanı tarafından yürütülür.
O L U R
….../….../2019
(İMZA)
Mustafa TUTULMAZ
Vali
EK 1- ÜYE BELEDİYE LİSTESİ
İLÇE
|
S.N.
|
ÜYE BELEDİYELER
|
MERKEZ
|
1
|
Afyonkarahisar Belediyesi-1012
|
2
|
Beyyazı Belediyesi-1062
|
3
|
Kocatepe (Büyükkalecik)
Belediyesi-1063
|
4
|
Değirmenayvalı
Belediyesi-1066
|
5
|
Erkmen Belediyesi-1067
|
6
|
Fethibey Belediyesi-1068
|
7
|
Gebeceler Belediyesi-1069
|
8
|
Işıklar Belediyesi-1070
|
9
|
Nuribey Belediyesi-1071
|
10
|
Salar Belediyesi-1072
|
11
|
Susuz Belediyesi-1073
|
12
|
Sülümenli Belediyesi-1074
|
13
|
Sülün Belediyesi-1075
|
14
|
Çayırbağ Belediyesi-1064
|
15
|
Çıkrık Belediyesi-1065
|
BAYAT
|
16
|
Bayat Belediyesi-1014
|
BOLVADİN
|
17
|
Bolvadin Belediyesi-1015
|
18
|
Dişli Belediyesi-1078
|
19
|
Özburun Belediyesi-1080
|
EMİRDAĞ
|
20
|
Davulga Belediyesi-1101
|
21
|
Emirdağ Belediyesi-1020
|
22
|
Gömü Belediyesi-52579
|
ÇAY
|
23
|
Karamıkkaracaören
Belediyesi-1086
|
24
|
Pazarağaç Belediyesi-1088
|
25
|
Çay Belediyesi-1016
|
ÇOBANLAR
|
26
|
Kocaöz Belediyesi-1089
|
27
|
Çobanlar Belediyesi-1017
|
İSCEHİSAR
|
28
|
Seydiler Belediyesi-1026
|
29
|
İscehisar Belediyesi-1006
|
HOCALAR
|
30
|
Hocalar Belediyesi-1022
|
|
İLÇE
|
S.N.
|
ÜYE BELEDİYELER
|
SANDIKLI
|
31
|
Akharım Belediyesi-1035
|
32
|
Sandıklı Belediyesi-1008
|
SİNANPAŞA
|
33
|
Ahmetpaşa Belediyesi-1037
|
34
|
Akören Belediyesi-1038
|
35
|
Düzağaç Belediyesi-1039
|
36
|
Küçükhüyük
Belediyesi-1043
|
37
|
Kılıçarslan
Belediyesi-1041
|
38
|
Kırka Belediyesi-1042
|
39
|
Serban Belediyesi-1045
|
40
|
Sinanpaşa Belediyesi-1009
|
41
|
Taşoluk Belediyesi-1046
|
42
|
Tınaztepe Belediyesi-1047
|
İHSANİYE
|
43
|
Döğer Belediyesi-1108
|
44
|
Gazlıgöl Belediyesi-1109
|
45
|
Kayıhan Belediyesi-1112
|
46
|
Yaylabağı Belediyesi-1024
|
47
|
İhsaniye Belediyesi-1007
|
ŞUHUT
|
48
|
Karaadilli
Belediyesi-1058
|
49
|
Şuhut Belediyesi-1011
|
SULTANDAĞI
|
50
|
Sultandağı
Belediyesi-1010
|
51
|
Dereçine Belediyesi-1049
|
52
|
Yeşilçiftlik
Belediyesi-1054
|
DİNAR
|
53
|
Dinar Belediyesi-1019
|
54
|
Haydarlı Belediyesi-1092
|
55
|
Tatarlı Belediyesi-1097
|
EVCİLER
|
56
|
Evciler Belediyesi-1021
|
KIZILÖREN
|
57
|
Kızılören Belediyesi-1023
|
|
58
|
İl Özel İdare
|
|
|
|
|
|
|
|
EK 2- TEŞKİLAT ŞEMASI

|